What plays out in the future often depends upon decisions taken today, particularly as the passage of time narrows the room for manoeuvre of different players. Hence the importance of factoring the long term into decision-making in higher education. This paper presents four scenarios for higher education systems developed by the OECD Secretariat as part of its ongoing project on the future of higher education.Consulte-se, ainda, informação do CERI [Centre for Educational Research and Innovation]: University Futures e Schooling for Tomorrow.
sexta-feira, julho 21, 2006
OCDE: «4 futures scenarios for Higher Education»
Para uma melhor ilustração (e compreensão) do que será o Ensino Superior com a implementação do Processo de Bolonha, veja-se o documento da OCDE "Quatro cenários futuros da Educação Superior", saído do Encontro de ministros da Educação dos países-membros da OCDE [Organização para a Cooperação e o Desenvolvimento Económico], realizado em Atenas no final de Junho, sob o lema «Educação Superior: Qualidade, Equidade e Eficiência».
Subscrever:
Enviar feedback (Atom)
Sem comentários:
Enviar um comentário